Firma LANDPORT od wielu lat zajmuje się akumulatorami do wszystkich typów pojazdów oraz urządzeń. Jednym z jej sektorów działalności jest dział motocykli, quadów oraz skuterów.
Z ponad 25 letnim doświadczeniem zakupów na Dalekim Wschodzie, LANDPORT jest w stanie zaspokoić nawet najbardziej zróżnicowane wymagania klientów i dostarczyć produkty najwyższej jakości w bardzo dobrej cenie.
LANDPORT współpracuje wyłącznie ze starannie dobranymi, posiadającymi certyfikaty ISO dostawcami.
Obok szerokiej sieci dystrybucji europejskiej, LANDPORT posiada również swoich odbiorców w ponad 20 krajach całego świata.
Nasza firma długo poszukiwała akumulatorów wysokiej jakości w przyzwoitej cenie. Wygląda na to, że udało się nam w końcu je znaleźć. Akumulatory LANDPORT sprzedajemy od roku 2008, a odsetek reklamacji nie przekroczył 0,5%! LANDPORT oferuje najbogatszą na naszym rynku gamę akumulatorów do motocykli, quadów oraz skuterów.
AKUMULATORY TRADYCYJNE (KWASOWO – OŁOWIOWE):
Akumulatory wykonane w technologii konwencjonalnej o zwiększonym prądzie rozruchowym.
AKUMULATORY BEZOBSŁUGOWE
Akumulatory ołowiowo – kwasowe oznaczone kodami zaczynającymi się od YT, YTZ, YTX, które dzielą się na fabrycznie zamknięte ( np. YTZ10S, YT12B-4 ) oraz na uruchamiane (zalewane) w momencie montażu do pojazdu, zawierające na końcu kodu litery „BS” ( np. YTX12-BS, YTZ10S-BS, YT12B-BS ). Do grupy akumulatorów ołowiowo kwasowych fabrycznie zamkniętych należą także akumulatory o standardowym oznaczeniu YB, ale posiadające na końcu kodu w nawiasie literę S ( np. YB16B (S) ).
Kolejnym typem akumulatorów bezobsługowych są akumulatory oznaczone kodem SLA ( Sealed Lead Acid szczelnie zamknięte ołowiowo – kwasowe ). Są one szczelnie zamknięte już w fabryce, dzięki czemu mogą pracować w każdej pozycji. Akumulatory bezobsługowe produkowane są w technologii AGM ( Absorbed Glass Matt ).
Cały elektrolit wchłonięty jest w separatorach z włókna szklanego, które znajdują się między płytami akumulatora. LANDPORT oferuje akumulatory zamknięte fabrycznie (w technologii SLA – AGM ) zastępujące akumulatory tradycyjne oraz akumulatory bezobsługowe z osobnym elektrolitem ( np. SLCzęsto zdarza się, że nieświadomi użytkownicy usiłują po odkorkowaniu akumulatora bezobsługowego sprawdzić poziom elektrolitu, a nie widząc go przechylają akumulator usiłując wylać jego „resztki”. Sądząc, że akumulator jest pusty dolewają do niego wody lub elektrolitu niszcząc go bezpowrotnie.
Zalety akumulatorów bezobsługowych (w stosunku do tradycyjnych):
- nie wymagają uzupełniania wody i ciągłej kontroli poziomu oraz gęstości elektrolitu,
- dzięki szczelności są bezpieczne w eksploatacji i bezpieczne dla środowiska,
- przy tych samych gabarytach mają większą pojemność i prąd rozruchowy,
- w przypadku uszkodzenia, akumulatory wykonane w technologii AGM uniemożliwiają wyciek elektrolitu.A12-8, SLA12-18 ).
UWAGA!
Akumulatory bezobsługowe ( szczególnie bezobsługowe zamknięte fabrycznie ) bardzo często mylone są z akumulatorami żelowymi!
Często jest to spowodowane niewiedzą, ale jeszcze częściej chęcią sprzedaży w bardzo konkurencyjnej cenie akumulatora niby „żelowego”.
AKUMULATORY ŻELOWE
Akumulator żelowy to rodzaj akumulatora bezobsługowego, ołowiowo-kwasowego z żelowym elektrolitem. Kwas siarkowy po wymieszaniu z krzemionką tworzy masę o konsystencji żelu.
Zalety akumulatora żelowego w stosunku do klasycznego akumulatora bezobsługowego w technologii AGM:
- dużo wyższa odporność na wstrząsy i wibracje (szczególnie ważne w pojazdach terenowych),
- zmniejszone samorozładowanie,
- bardzo wysoka wydajność przy długich czasach rozładowań,
- bardzo dobrze toleruje podwyższoną temperaturę pracy,
- pełny powrót ze stanu głębokiego rozładowania – nawet, jeśli ponowne ładowanie baterii następuje po dłuższym czasie,
- zwiększona ilość głębokich cykli rozładowania – ładowania
UWAGA!
Akumulatory żelowe i AGM ładujemy tylko specjalnymi ładowarkami! Warunkiem uzyskania gwarancji na akumulator w terenowych motocyklach oraz ATV jest zastosowanie akumulatora żelowego.